hatha

Hatha Yoga

Hatha Yoga is een fysieke yogavariant die voor het grootste deel bestaat uit beoefening van statische houdingen en ademhalings-technieken. Belangrijk bij onze Critical Alignment methode is de grote aandacht voor de techniek achter de houdingen en het gebruik van hulpmiddelen, zoals rubberen strips en vilten matten (gebruikt bij o.a. rug en nekklachten).

poweryoga

Power Yoga

Power Yoga is een krachtige en dynamische vorm van yoga, afgeleid uit de Asthanga yoga. Bij Power Yoga volgen diverse houdingen elkaar middels een vloeiende verbinding op. Dit gebeurt op het ritme van een specifieke ademhalingstechniek. Het is een lichaamstraining waarin zowel fysieke kracht, mentale kracht, souplesse, conditie en balans aan bod komen, waardoor alle systemen in het lichaam worden geactiveerd en verbeterd.

rug nek schouder yoga

Rug, Nek, Schouder Yoga

Een betere houding. Geen pijn meer in nek, schouders en rug. De resultaten van het Yoga oefenprogramma, mede volgens de methode van ‘Critical Alignment’ hebben zich inmiddels bewezen. Heb je last van verkrampte spieren, stijfheid in je rug of schouders? Ervaar je veel spanning in je leven die zich vastzet in je spieren? Dan is deze les uitstekend voor jou.

yin

Yin Yoga

Met Yin Yoga ligt de nadruk op het ontspannen van de spieren waardoor andere elementen van het lichaam, zoals bindweefsel, banden en pezen, de ruimte krijgen. Om de spieren de tijd te geven om te ontspannen houden we houdingen langer vast. Zo maak je jezelf soepel op een dieper niveau.

no-pic

Swing Yoga

Vanuit de yoga zijn de hoofd en schouderstand geroemd om hun helende uitwerking, niet alleen op de wervelkolom, maar ook om het rustgevende effect op onze geest. Het grote voordeel is dat dit soort houdingen door het gebruik van de yogaswing door vrijwel iedereen uit te voeren zijn. Deze les is vooral erg fijn als je kracht wilt opbouwen in je spieren, lengte wilt maken in je wervelkolom (bij rug en nekklachten) en van een nieuwe uitdaging houdt.